fredag 27 februari 2015

Prao på Akademibokhandeln!

Jag var i Sverige och praoade på Akademibokhandeln i Sickla köpcenter där min syster jobbar. Det var spännande, intressant och ganska roligt! Vi förberedde inför bokrean, så jag fick prismärka massor av böcker. Dessutom fick jag hjälpa kunder vilket jag tyckte var riktigt häftigt! De som jobbade på bokhandeln var riktigt trevliga.

Jag fick en ny uppfattning om att arbeta, jag har alltid tänkt att det kan vara ganska jobbigt att gå upp tidigt varje morgon och åka iväg och jobba hela dagen. Det var det, men samtidigt var det kul att prova på något nytt, och jag gillade verkligen att jobba med böcker. Jag kan absolut tänka mig att jobba med det i framtiden!

Dagarna innan bokrean var det riktigt stressigt. Vi hade fått in åtta ton böcker! De behövde packas upp och ställas i sina respektive hyllor, och samtidigt fick vi flytta om alla andra böcker för att göra plats. Kvällen innan bokrean jobbade vi som snabbast. Vi packade upp en pall med böcker på runt en halvtimme, och jag var den som smällde luftkuddarna och vek ihop kartonger.

Det var spännande och lite jobbigt, och det tog på krafterna att bära böcker, och jag hade värk i ryggen efteråt! Det var första gången jag praoade på riktigt. Jag kan absolut tänka mig att göra det igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar