onsdag 13 januari 2016

World Education Games

World Education Games är ett evenemang som anordnas av Unicef. Det handlar om tre sorters tävlingar; matematik, stavning och vetenskap. Man tävlar i dueller med upp till 3 andra personer från samma årsgrupp världen över. Man kan ta sig till "Hall of Fame" men målet är att ha roligt och att lära sig mer om vetenskap, matematik och stavning. Jag och mina småbröder har varit med två gånger. Det är kul, tycker jag, för att man får en chans att tävla med andra jämnåriga världen över. Jag tycker att stavningstävlingen är mest intressant, eftersom att jag skriver så mycket på Engelska så är det bra att få lite extra övning i språket.

WEG anordnas av bland andra Microsoft och UNICEF. Den första tävlingen hölls 2007 och nästa är planerad att hållas 2017. Det brukar vara runt 6 miljoner studerande från 240 olika länder, i åldrarna 4-18 med i tävlingen. Det är kul att så många är med och tävlar, man vet aldrig vem man kan få tävla mot.

World Education Games är kul, intressant och lärorikt och jag hoppas att jag får chansen att vara med igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar